Oranssi Pazuzu – Hexvessel

Oranssi Pazuzu – Värähtelijä (Svart Records)

oranssiagainstthesilence

Στη μυθολογία των Ασσυρίων και των Βαβυλωνίων, ο Pazuzu ήταν ακόμα ένας δαίμονας σε μια πλούσια λίστα παρόμοιων φανταστικών πλασμάτων – ο βασιλιάς του ανέμου, «ο φέρων αστραπές και βροντές», αν θέλουμε να του προσδώσουμε βιβλικές διαστάσεις. Αν, κάμποσα χρόνια μετά, μεταφερθούμε σε ένα συναυλιακό χώρο στον οποίο εμφανίζονται οι Emperor και ξεχωρίσουμε στο πλήθος δύο πορωμένους Φινλανδούς μουσικούς, τους Jun-His (πρώην μέλος της ροκ μπάντας Kuolleet Intiaantit) και Ontto, παρακολουθούμε τη γέννηση των Oranssi Pazuzu.

Οι Oranssi Pazuzu κατορθώνουν όντως να φέρουν κάτι το δαιμόνιο στον ήχο τους. Οι άναρθρες κραυγές που σπάνε ανά τακτά χρονικά διαστήματα ηλεκτρονικά κιθαριστικά ριφάκια, τα sci-fi synths, οι «βαριές» μπασογραμμές και εντέλει μία μεθυστική επανάληψη ενός συγκεκριμένου ρυθμού στα κομμάτια της κάθε δουλειάς τους ως τώρα, τους έχουν ξεχωρίσει μεταξύ των καλλιτεχνών της ψυχεδελικής μπλακ μέταλ σκηνής. Τρία χρόνια μετά τον τρίτο τους δίσκο, Valonielu, κυκλοφορούν το Värähtelijä τον Φλεβάρη του 2016. Όλα τα μουσικά χαρακτηριστικά που ελκύουν τον ακροατή στον ήχο των Oranssi επανεμφανίζονται με συνέπεια.

Ο δίσκος ξεκινά με το επικό χτίσιμο στο επαναλαμβανόμενο ριφάκι του σχεδόν δωδεκάλεπτου “Saturaatio” για να περάσει στα τελετουργικών διαστάσεων sound effects του συνοπτικότερου “Lahja. Το ομότιτλο “Värähtelijä” ρίχνει τους τόνους για να ακολουθηθεί από το κινούμενο σε πιο prog metal ρυθμούς “Hypnotisoitu Viharukous”. Τη σκυτάλη θα πάρει το δεκαεπτάλεπτο “Vasemman Κäden Ηierarkia για το οποίο δε χρειάζονται λόγια (κατά πάσα πιθανότητα θα κατέστρεφαν την εμπειρία της πρώτης και νιοστής ακρόασης). Τα συνολικά 69 λεπτά του δίσκου συμπληρώνουν τα εξίσου χορταστικά σε διάρκεια “Havuluu και “Valveavaruus“.

Το Värähtelijä, λόγω διάρκειας αλλά και δομής, προσφέρεται για αργές, πολλαπλές ακροάσεις. Ουσιαστικά καλεί τον ακροατή να «χτίσει» πάνω σε κάθε ακρόαση την αμέσως επόμενή της, όπως οι ίδιοι οι μουσικοί επενδύουν πάνω στην ίδια βάση το κάθε εφέ, τις ελάχιστες επεμβάσεις της φωνής, κάθε επίπεδο synth. Ενώ δε διαφέρει ιδιαίτερα από οτιδήποτε έχουν ήδη παρουσιάσει, είναι μία μεθυστική (θεωρείστε την επανάληψη ως απόδειξη του ότι δεν υπάρχει πιο ταιριαστό επίθετο), ευπρόσδεκτη συνέχεια.

Hexvessel – When We Are Death (Century Media)

hexvessel.againstthesilence

Λίγο πριν τον τελευταίο δίσκο των Oranssi Pazuzu είχε προλάβει να κάνει την εμφάνισή μια άλλη κυκλοφορία από τη Φινλανδία. Αναφερόμαστε στους «ψυχεδελίζοντες» Hexvessel και το When We Are Death, το πέμπτο δείγμα «γραφής» τους ως τώρα. Σε αντίθεση με τους βαρύθυμους συντοπίτες τους, οι Hexvessel προσφέρουν τόνους ευδιαθεσίας και ενεργητικότητας από την πρώτη κιόλας νότα.

Με το εισαγωγικό “Transparent Eyeball είστε έτοιμοι να ξεκινήσετε roadtrip με λουλουδιαστό βανάκι κατά τα πρότυπα της γενιάς των ‘60s. Καθώς αφήνετε τα μαλλιά σας να ξεγνοιάσουν στο αεράκι, μπαίνει το “Earth Over Us και σας βαραίνει τα βλέφαρα με τον χαλαρό «βηματισμό» του και τα φωνητικά που μοιάζουν να ντύνουν το ταξιδάκι σας με κινηματογραφική αφήγηση, η οποία (γιατί όχι) έρχεται να αποκαλύψει κάποια κοσμική αλήθεια. Kατά τη διάρκεια του “Cosmic Truth” έχετε ήδη καταλαγιάσει σε κάποια ερημική τοποθεσία και διηγείστε ιστορίες του παρελθόντος. Εκμυστηρευόμενοι τύψεις και αστοχίες του παρελθόντος περνάτε στο “When I’m Dead, ένα κομμάτι δυναμικότητας εφάμιλλης με αυτή των Doors.

Στον δρόμο του γυρισμού σας συντροφεύει το “Mirror Boy με τα συναισθηματικά φορτισμένα φωνητικά – από την επήρεια τους σας συνεφέρει το “Teeth Of The Mountain”. Με τα “Green Gold, “Mushroom Spirit Doors” και “Hunter’s Prayer” πλησιάζετε πλέον την αφετηρία σας, ενώ οι στίχοι γίνονται ολοένα πιο εύληπτοι και ενίοτε απλουστευτικοί. Τα τρία αυτά κομμάτια σας αποσυνδέουν εντελώς από την παραισθησιογόνα επίδραση όλων των προηγούμενων – το τέλος του ταξιδιού ήρθε και ό,τι ανάμνηση μείνει θα εξαρτηθεί από το πόσο αφήσατε τον εαυτό σας να αφεθεί σε αυτό ή όχι.

Οι Oranssi Pazuzu και οι Hexvessel εμφανίζονται μαζί στο Gagarin 205 την Παρασκευή 11 Νοεμβρίου 2016.

Βικτώρια Λαμπροπούλου

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.