Nathan Fake- Steam Days (Border community)

 

 

 

Ξεκινώντας να ιχνο-γραφούμε πάλι τις σκιές και τα χρώματα στην κατασκευή των ήχων πάνω στον καμβά της σύγχρονης δημιουργίας, βρεθήκαμε για άλλη μία φορά στο μουσικό εργαστήρι του N. F. από το βρετανικό Norfolk.

Το διανοητικό ambient-techno ιδίωμα στο Steam Days, εξελίσσει το αποτέλεσμα των ηχητικών ουτοπιών που «εγκλωβίζονται» στο laptop και δημιουργούν εκείνη τη φασματική ατμοσφαιρικότητα που απελευθερώνει τους ατόφιους ήχους απευθείας στα αυτιά μας.

Η ευγενική του πρόθεση για ακόμη πιο δημιουργική σύνδεση της «αρχέγονης» dance – techno γραφής με την συνολική εξέλιξη της electronica – ambient πνευματικότητας, αποκαλύπτει τους τρόπους που καταργούν τους μουσικούς διαχωρισμούς. Διαμορφώνουν μονοπάτια που οδηγούνται από επιρροές όπως του James Holden (ιδιοκτήτη της Border Community) στην ποικιλία ρυθμών που συναντούν μια μελαγχολική ευαισθησία που αποτυπώνεται στα πλήκτρα.

Υπάρχει συνέχεια στις δημιουργίες αυτού του τύπου, που θυμίζουν τα πειραματικά synths και keyboards της kraut παράδοσης και ξεκινάει από τις υψηλές συγγένειες των Boards of Canada, Aphex Twin και Orb καταλήγοντας στην συγκρότηση του ήχου που έθεσε η Warp records ως απαιτούμενο ηλεκτρονικό απωθημένο.

Αυτό που αναδύεται σαν υπόγεια αίσθηση είναι το πέρασμα από τη μουντή πραγματικότητα της βρετανικής αγροτικής επαρχίας στον «ρεαλισμό» που υποδεικνύει η μαζική κουλτούρα στη μητρόπολη και που τελικά διαμορφώνει τα όρια και τα μέσα της δημιουργικότητας.

Κοιτάζοντας πίσω βλέπουμε τη rave και ambient, να φτάχνουν ένα καλειδοσκόπιο έτοιμο για χρήση.

Περισσεύει κατά πολύ μία ανάλυση που επιθυμεί να περιγράψει τα πως και γιατί της μουσικής δημιουργίας. Η εξήγηση όμως βρίσκεται στις ελεύθερες μορφές που πρέπει να παίρνουν όλα τα ζητήματα της προσωπικής αποκρυπτογράφησης του μουσικού χάρτη. Όλα τα υπόλοιπα που μπορούν να δοθούν σε επίπεδο κατεθύνσεων, ανήκουν στη μεταφυσική της ερμηνείας κρυφών γνώσεων που μπορούν να αποδώσουν άνετα οι πεφωτισμένες ιντερνετικές περσόνες που ανακαλύπτουν και ανακαλύπτονται.

Δεν υπάρχει κάποια νέα φόρμα που χρειάζεται κάποιου είδους «εκπαίδευση», απλά ο ήχος που βγαίνει από τα ηχεία, μετασχηματίζει με ήπιο τρόπο την αισθητική και μεταφέρει την διάθεση σε τοπία ρυθμικού λυρισμού ενάντια στο κοινότοπο.

 

 

NIKOPOL

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.