Kooba Tercu interview

Φαντάζομαι ότι δε θα μπορούσαμε να ξεκινήσουμε τη συνέντευξη αυτή χωρίς μια αναφορά σε όλο αυτό που ζούμε με τον κορονοϊό. Πως σας έχει επηρεάσει ως άτομα και ως μπάντα;

Όσο περνάει ο καιρός όλο και χειρότερα. Οι συναυλίες είναι βασικό κομμάτι της προσωπικής μας ψυχικής υγείας και ισορροπίας. Εκτός από αυτό, όμως, μας έχει επηρεάσει επίσης και σχετικά με την προώθηση του νέου μας δίσκου, τον οποίον ανυπομονούσαμε να παρουσιάσουμε ζωντανά τόσο στην Ελλάδα όσο και στη Μεγάλη Βρετανία με σειρά εμφανίσεων. Έχουμε, όμως, μείνει δημιουργικοί με διάφορους τρόπους. Δουλεύουμε καινούργιο υλικό, ξεκινήσαμε μια σειρά από mixtapes για το CAMP Radio με κομμάτια που μας αρέσουν και μας εμπνέουν και τέλος κυκλοφορήσαμει το  remixes compilation του Proto Tekno.

Θα μπορούσε μια μπάντα όπως η δική σας  να τα βγάλει πέρα για καιρό με απουσία συναυλιών, εκδηλώσεων, παρουσιάσεων κλπ;

Είναι μια μάχη με το χρόνο, στην οποία προσπαθούμε να διατηρήσουμε το ηθικό μας και να αποφύγουμε ζόρια ψυχικής υγείας. Το θέμα δεν είναι οικονομικό, γιατί έχουμε άλλες δουλειές. Περισσότερο μας δυσκολεύει η έλλειψη του να παίζουμε όσο χρειαζόμαστε. 

Υπήρξε κάποια στιγμή που πιστεύετε ότι καθόρισε την πορεία της μπάντας; Μια στιγμή του χθες όπου διαφάνηκε αυτό που έχετε πετύχει πλέον σήμερα;

Αυτό που έχουμε πετύχει είναι να εξελισσόμαστε μουσικά και να παραμένουμε όλοι μια δεμένη παρέα ανθρώπων. Δεν μπορούμε να εντοπίσουμε τη στιγμή που καταλάβαμε πόσο σημαντική ήταν η μπάντα για εμάς. Από την αρχή ήταν εύκολο να βρισκόμαστε μαζί, να περνάμε καλά και να παίζουμε μουσική. Αυτός είναι ο πυρήνας της ύπαρξης της μπάντας. Από εκεί και πέρα, όταν έχεις κόσμο να σου δίνει ευκαιρίες και να εκτιμά τη μουσική σου πάντα είναι σημαντικό. Μερικά σημεία που ξεχωρίζουμε: 

  • Την υποστήριξη στην ηχογράφηση και τη μίξη του πρώτου μας δίσκου από τον Ηλία Φλάμμο, που πίστεψε σε εμάς against all odds
  • To support στους Goat από την P90 productions στο Gagarin
  • To recording session του Kharrub και του Proto Tekno με την υποστήριξη των παιδιών  στο Unreal Studios και του Alex Ketedjian
  • To support από όλα τα  labels, BodyBlows, Mafia, Hominid Sounds και κυρίως η Rocket Recordings (που είναι σε άλλη λίγκα), που εάν το έβλεπαν εντελώς μόνο από οικονομικής άποψης θα ήταν καλύτερο να υποστηρίξουν άλλες μπάντες.

Ας έρθουμε στη νέα σας κυκλοφορία, το Proto Tekno Remixed, το οποίο αποτελείται από μια σειρά remixes πάνω στο υλικό του ανοιξιάτικου σας δίσκου. Πάντα είχα την απορία πως ακριβώς φτιάχνονται τα remix άλμπουμ. Από πού ξεκίνησε η ιδέα του όλου πρότζεκτ;

Πάντα μας ενδιέφερε η αλληλεπίδραση με άλλους καλλιτέχνες και πάντα παίρνουμε έμπνευση από το πώς άλλοι προσεγγίζουν τη μουσική τους. Είχαμε αρχίσει να φλερτάρουμε με την ιδέα άλλοι καλλιτέχνες να χρησιμοποιήσουν στοιχεία της μουσικής μας ήδη από την κυκλοφορία του Bakla Horani (CS, Hominid Sounds), στην οποία είχαμε συμπεριλάβει ένα 12λεπτο track με samples από τις ηχογραφήσεις του πρώτου δίσκου. 

Στον τελευταίο δίσκο τώρα, και με την υποστήριξη της Rocket Recordings, ζητήσαμε από συγκεκριμένους καλλιτέχνες να δουλέψουν στο υλικό μας με γνώμονα να βγει ένα συνεκτικό αποτέλεσμα και μια κυκλοφορία. 

Η διαδικασία είναι απλή και βασισμένη στην εμπιστοσύνη που είχαμε στους καλλιτέχνες. Στείλαμε τα κανάλια από τα κομμάτια και τους αφήσαμε να φτιάξουν κάτι ελεύθερα. Στις λίγες περιπτώσεις που είχαμε κάτι να σχολιάσουμε, το κάναμε με όσο το δυνατόν πιο διακριτικό τρόπο. 

Υπήρξε μια εποχή, εκεί κάπου στις αρχές των 00s, που τα remix άλμπουμ ήταν της μόδας. Εντούτοις, έχω την εντύπωση ότι λίγα από αυτά έμειναν στη μνήμη μας ως αξιόλογα. Ποια είναι η δική σας άποψη; Υπάρχουν  κάποια συγκεκριμένα που έχετε ξεχωρίσει;

Μάλλον όχι, μιλώντας για rock μπάντες τα remixes των 90s/00s ήταν όλα από άθλια μέχρι αδιάφορα. Δεν πατούσαν πουθενά, δεν ήταν καλά ούτε σαν συνθέσεις, ούτε σαν dance tracks. Έμοιαζαν ίσως περισσότερο σαν εμπορικά  tricks παρά σαν γνήσιες καλλιτεχνικές αναζητήσεις…

Ακούγοντας τη νέα σας κυκλοφορία διαπίστωσα ότι αναδεικνύονται καινούργιες πτυχές των πρωτότυπων συνθέσεων σας. Είναι σαν η ανοικτότητα του ήχου σας στο Proto Tekno να πήγε ακόμη παραπέρα. Κάποιες συνθέσεις μάλιστα ακούγονται αγνώριστες στις νέες εκδοχές τους. Φανταζόσασταν ότι θα συμβεί αυτό ή προέκυψε ως έκπληξη;

Σε αυτό ακριβώς στοχεύαμε. Εμάς ο ρόλος μας ήταν να διαλέξουμε τους καλλιτέχνες που θέλουμε να κάνουν τα remix. Ξέραμε ότι όλοι τους είναι ισχυρές προσωπικότητες καλλιτεχνικά, με άποψη, μουσικότητα και production skills. Το υλικό μας έχει έξι εξιστορήσεις από έξι μουσικούς. Ο/η κάθε remix artist μπόρεσε να κρατήσει τα στοιχεία που του/της έκαναν εντύπωση από το κομμάτι μας και μετά να στήσει κάτι ολόκληρα δικό του γύρω από αυτό. Έτσι τα κομμάτια είναι αγνώριστα και αναγνωρίσιμα συγχρόνως. 

Σίγουρα οι συνθήκες που ζούμε είναι τουλάχιστον περίεργες για όλες τις μπάντες, αλλά η μουσική ποτέ δεν σταματά να βγαίνει. Ποια είναι τα σχέδια σας από δω και πέρα; Αξίζει να κάνει κάποιος σχέδια σήμερα;

Έχουμε κάποιο ακόμη υλικό που ίσως βρει το δρόμο του και συγχρόνως μπαίνουμε σιγά σιγά στη διαδικασία να γράφουμε νέες ιδέες και να δούμε πού θα πάμε. Φυσικά ανυπομονούμε να κάνουμε συναυλίες ξανά με την πρώτη ευκαιρία. 200 χρόνια μετά το 1821… Συναυλία ή θάνατος. 


 


We couldn’t start this interview without a reference to everything that is going on in our lives with the coronavirus. How has the situation affected you as individuals and as a band?

As time goes on it gets worse. Concerts are a key part of our personal mental health and balance. Apart from that, however, it has also influenced us regarding the promotion of our new album, which we were looking forward to presenting live both in Greece and in Great Britain with a series of appearances. But we have remained creative in many ways. We are working on new material, we started a series of mixtapes for CAMP Radio with tracks that we like and inspire and, finally, we released the remix compilation of Proto Tekno.

Could a band like yours get by for a long time without concerts, events, presentations, etc.?

It is a battle with time, in which we try to maintain our morale and avoid mental health strains. The issue is not financial, because we have other jobs. The lack of playing as much as we need it is much more difficult.

Is there a time, according to your belief, that determined the course of the band? A moment from yesterday’s where all you have achieved today became evident?

What we have achieved is to evolve musically and to remain a close-knit group of people. We cannot identify the moment we realized how important the band was to us. From the beginning it was easy to be together, have fun and play music. This is the core of the band’s existence. Beyond that, having people give you opportunities and appreciate your music is always important. Some points that stand out are:

• The support of Elias Flammos in recording and mixing our first album, who believed in us against all odds

• The support appearance for Goat, live at Gagarin, by P90 productions

• The recording session of Kharrub and Proto Tekno with the support of the Unreal Studios guys and Alex Ketedjian

  • The support from all the labels, BodyBlows, Mafia, Hominid Sounds and especially Rocket Recordings (which is in another league), that if they only thought from a financial point of view it would be better to support other bands.

 Let’s talk about your new release, Proto Tekno Remixed, which consists of a series of remixes on the material of your spring album. I’ve always wondered exactly how remix albums are made. Where did the idea of ​​this whole project come from?

We have always been interested in interacting with other artists and we are always inspired by how others approach their own music. We had started flirting with the idea of ​​other artists using elements of our music since the release of Bakla Horani (CS, Hominid Sounds), in which we had included a 12-minute track with samples from the recordings of our first album. On our last album, with the support of Rocket Recordings, we asked specific artists to work on our material with the prospect of producing a coherent result that would be released.

The process is simple and based on the trust we had in the artists. We sent the channels from the tracks and let them make something freely. In a few cases where we had something to comment on, we did it as discreetly as possible.

There was a time, somewhere in the early 00s, when remix albums were in vogue. However, I have the impression that few of them have remained in our memory as remarkable. What is your opinion? Are there any specifics that you have singled out?

Probably no, talking about rock bands the remixes of the 90s / 00s were from miserable to indifferent. They were not going anywhere, they were not good either as compositions or as dance tracks. They seemed more like commercial tricks than genuine artistic pursuits…

Listening to your new release I noticed that new aspects of your original compositions are emerging. It’s as if the openness of your sound in Proto Tekno went even further. Some compositions even sound unrecognizable in their new versions. Did you imagine this would happen or did it come as a surprise?

That is exactly what we were aiming for. Our role was to choose the artists we wanted to do the remixes. We knew that all of them have strong artistic personalities, with perspective, musicality and production skills. Our material has six stories by six musicians. Each remix artist was able to keep the elements that impressed him from our song and then set up an entire new piece around it. That is why the tracks are unrecognizable and recognizable at the same time.

Sure the conditions we live in are at least weird for all the bands, but the music never stops coming out. What are your plans from now on? Is it worth making plans today?

We have some more material that may find its way to be released and at the same time we are slowly entering the process of working on new ideas and figuring out where we are going. Of course we are looking forward to doing concerts again with every opportunity. 200 years after 1821… Concert or death.

Bob Coltrane/Μπάμπης Κολτράνης

Leave a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.