Impressions #4 – Underground καραβάνια

Οι Εντυπώσεις αυτού του Νοέμβρη αντλούν έμπνευση από τις σκιές που όλο και μεγαλώνουν κάτω από τα παράθυρά μας και γίνονται ένα με το extreme black/death metal καραβάνι που ταξιδεύει σε κάθε γωνιά του κόσμου. Ενός ιδιαίτερα υπόγειου κόσμου που διαφεντεύεται ακόμα από παλιούς νόμους!

· Γαλλία. Ντεμπούτο EP για τους Baneful Storm, το one-man-project του Jolyon Dagon, με το Invocations (Invictus Productions), τουτέστιν death metal που λατρεύει τους παλιούς Morbid Angel, γρήγορο, με εκκωφαντικά κιθαριστικά μέρη και πλήρως κακόβουλο. Δεν στοχεύει στην πρωτοτυπία αλλά σε εκείνο το ανίερο συναίσθημα, θυμάσαι;

· ΗΠΑ. Οι Cemetery Lights στο πρώτο τους demo Lemuralia (Nuclear war now productions) παίζουν ένα χαμένο στα ’80s πρωτο-black, πολύ κοντά στο πνεύμα των Mortuary Drape. Εστιάζει στη μαγεία και την ιεροτελεστία του πράγματος και, όπως πάντα σε αυτές τις περιπτώσεις, τα μισά riff σχετίζονται με το punk. Κυκλοφορεί σε κασέτα. Πιο underground δεν έχει.

· Πορτογαλία. Πάντα σέβομαι αυτούς που μπορούν να με τρομάξουν. Οι Degredo, στο ντεμπούτο τους A Noite dos Tempos (Harvest Of Death), έρχονται με βαριές, μυσταγωγικές και drone διαθέσεις και τα 75 λεπτά αυτού του κατάμαυρου ambient εγγυώνται στον αφοσιωμένο ακροατή ότι θα τριπάρει και ότι, ναι, θα νιώσει τρόμο.

· Σουηδία. Τι κι αν το Morkrets Intag (Wolfspell Records) είναι ηχογραφημένο σε κάποιο σαλόνι και αν οι Hostblod είναι one man band; Αυτός ο δίσκος αιχμαλωτίζει την παγωμένη ουσία ενός θλιμμένου black, αναμεμειγμένη με πιάνα, ακορντεόν και λοιπές cinematic/folk αναφορές. Εξαιρετικό ντεμπούτο κι ένα από τα πιο όμορφα εξώφυλλα που είδα φέτος.

· Φινλανδία. Εξόχως ενδιαφέρουσα περίπτωση οι Letheria, οι οποίοι κυκλοφορούν το ντεμπούτο τους (Death Principle, Saturnal Records) μετά από 20 χρόνια underground πορείας. Black/death που ξεκινάει πολύ νευριασμένο, αλλά σταδιακά αποκαλύπτει αρκετές ατμοσφαιρικές “αρετές”. Κατά τ’ άλλα, ταχύτατα τετράγωνα riffs, thrashy λογική, πολύ καλή παραγωγή και φρικτοί τίτλοι.

· Ισπανία. Στη μεγάλη του δυσαρμονικού black metal σχολή φοιτούν και οι Lifelost. Το ντεμπούτο τους Dialogues From Beyond (Transcending Obscurity Records) διατηρεί μια αξιοπρόσεκτη εσωστρέφεια, όχι εις βάρος της ηχητικής βιαιότητας και γίνεται πιο κατανοητό όσο κυλάει. Προάγονται με λίαν καλώς.

· Ολλανδία. Άλλο ένα ντεμπούτο, το Al-Khem-Me (Invictus Productions) των Lucifericon βουτάει βαθιά στην “κλασική” ’80s-’90s death metal παράδοση, με μνημειώδη αδιαφορία για τα σύγχρονα τεκταινόμενα. Η παρελθοντολαγνεία τους δεν είναι όμως άκαρπη, αφού κάτι ιδιαιτέρως σκοτεινό και πειστικό έρπει εκεί ανάμεσα στις νότες τους.

· ΗΠΑ/Ηνωμένο Βασίλειο. Έχοντας τραγουδήσει με τους Death αλλά και σε εκείνο το σπουδαίο From Beyond των Massacre, ο Kam Lee ανήκει στις κλασικές φωνές του χώρου και αποτελεί εγγύηση για κάθε death metal δίσκο. Μαζί με τον Jonny Petterson, φτιάχνουν το νέο τους γκρουπ Nattravnen (Night Of The Raven, Transcending Obscurity Records), αφοσιώνονται στιχουργικά στον θρύλο της Νύχτας του Κορακιού και παραδίδουν ένα ατμοσφαιρικό death με απολήξεις παραδοσιακού metal, που θα γοητεύσει φίλους εμπορικών σχημάτων όπως οι Behemoth.

· Νορβηγία. Ο μπλακμεταλλάς που παρευρίσκεται στον θεσμό του Inferno festival, πριν πάει στο club θέλει να πιει τις μπίρες του ακούγοντας κλασικό metal με black φωνητικά. Κάτι “χαλαρό”, βρε παιδί μου, που θα σε βάζει στο mood. Το Introvert (Dark Essence) των Slegest είναι ο σωστός δίσκος. Και δεν το λέω για πλάκα, I’ve been there. Θα γίνονταν διάσημοι στα late ’90s.

· Ουγγαρία. Υποτίθεται πως το ντουέτο των Svoid αναμειγνύει black metal με post punk επιρροές, στην πραγματικότητα, όμως, το νέο τους EP Spiral Dance (Sun & Moon Records) είναι αποκλειστικά post-punk/gothic rock, φέρνοντας λίγο στο μυαλό το φετινό άλμπουμ των Kontinuum. Ωραίες ιδέες στη μουσική, ελαφρώς κατώτερα τα φωνητικά κι ένας ήχος που μπορεί να μαγνητίσει ακροατές από διάφορους χώρους.

· Ιταλία. Να συμφωνήσουμε ότι το death metal των Thulsa doom ακούγεται ρετρό. Ωραία. Απαντώ, όμως, ότι είναι και τίμιο, περήφανο και χειμαρρώδες. Το demo τους Realms of hatred (Invictus productions) κυκλοφορεί σε κασέτα, βεβαίως, και στο βάθος, στο πολύ βάθος, απλώς θέλει να περάσει καλά ροκάροντας, ξέρεις, με εκείνο το Slayer είδος rock!

· Καναδάς. Η πιο εναρμονισμένη με την εποχή μπάντα αυτού του Impressions, οι Unreqvited, με το τρίτο τους full length Mosaic I: l’ amour et l’ardeur (Northern Silence) δημιουργούν ακόμα ένα από αυτά τα επίκαιρα post rock/blackgaze/symphonic/depressive “black metal”υβρίδια. Μελοδραματικοί αλλά αξιοπρεπείς και σίγουρα πολύ πιο “καλλιτεχνικοί” από διάφορους άλλους που καμαρώνουν τους εαυτούς τους ψηλά στις λίστες του Metacritic.

 

This November’s Impressions draw their inspiration from the constantly growing shadows under our windowpanes and join the extreme black/death metal caravan that travels all around this world. Of a profoundly underground world that remains governed by old laws!

· France. Debut EP by Baneful Storm – Jolyon Dagon’s one man band – entitled Invocations (Invictus Productions), hence old-Morbid Angel worshiping death metal of great speed, blasting guitars and total malice. It doesn’t pursue originality but that old-fashioned unholy feeling, do you remember?

· USA. In their first demo Lemuralia (Nuclear War Now Productions), Cemetery Lights deliver a kind of lost in the ’80s proto-black metal style, really close to the spirit of Mortuary Drape and the likes. They remain focused on the magical and ritualistic aspect of things and, as usual in cases like that, half of the riffs relate with punk. Released on tape. It doesn’t get more underground than that.

· Portugal. Always respect those who can scare you. Degredo come with heavy, drone-mystique intentions in their debut A Noite dos Tempos (Harvest of Death) and the 75 minutes of this blackened ambient guarantee the listener a good trip and, yes, some moments of good fright.

· Sweden. And what if Morkrets Intag (Wolfspell Records) was recorded in some living room and Hostblod is an one man band? This album captures the freezing essence of a melancholic black sound, mixed with pianos, accordions and whatever else cinematic/folk references. A wonderful debut and one of the most beautiful covers I’ve seen this year.

· Finland. Letheria forms a very interesting case, releasing their debut (Death-Principle, Saturnal Records) after 20 years of an underground existence. Their Black/death style kicks off in a really bad tempered way, only to gradually reveal some more atmospheric “virtues”. Besides that, ultra-speed square-sounding riffs, a thrashy mentality, very good production and horrible titles.

· Spain. Like many others, Lifelost attend the great academy of disharmonic black metal. Their debut album Dialogues From Beyond (Transcending Obscurity Records) retains a remarkable introspection without compromising sonic violence and its vibes become clearer as it flows. Very good students, indeed.

· Netherlands. In another debut, Al-Khem-Me by Lucifericon dives deep into the “classic” ’80s-’90s death metal tradition, with proud indifference about its modern context. This past-worshiping isn’t fruitless though, for something particularly dark and threatening lurks within their notes.

· USA/UK. Kam Lee, former singer of Death and of that monumental From Beyond by Massacre, is considered to be one of the classic voices of the genre and a guarantee for any death metal album. Along with Jonny Petterson, they form their new band Nattravnen (Night of the Raven, Transcending Obscurity Records) dedicated lyrically to the legend of the Night of the Raven and they deliver atmospheric death with traditional metal conclusions, fully able to attract fans of commercial bands like Behemoth.

· Norway. The typical blackmetallers who attend the institution of Oslo’s Inferno Festival, before going to the venues, they long to enjoy their beers under the sounds of traditional rock/metal with black vocals. Something “relaxed” to get them in the right mood, you know. Well, Introvert (Dark Essence Records) by Slegest would be the perfect album for it and I’m not joking, I’ve been there. This band would be super famous in the ’90s.

· Hungary. The duet of Svoid is supposed to be mixing up black metal with post-punk influences but in reality, their new EP Spiral Dance (Sun & Moon Records) is exclusively post-punk/gothic rock, reminding a bit the latest album of Kontinuum. Nice ideas musically with a bit inferior vocals and a sound that can charm listeners from many different styles.

· Italy. We can agree that Thulsa Doom’s death metal sounds retro. OK but I have to add that it is also soulful, proud and ardent. Their demo Realms of Hatred (Invictus Productions) is about to be released on tape and deep inside, it just wants you to have fun by rocking out – with that old Slayer type of rock!

· Canada. Unreqvited, the most aligned with the present band of this Impressions, create one of those high-in-demand post-rock/blackgaze/symphonic/depressive “black metal” hybrids in their 3rd album Mosaic I: l’ amour et l’ ardeur (Northern Silence). Melodramatic but dignified and definitely more “artistic” than others that may take pride on seeing themselves high in Metacritic’ s lists.

Antonis Kalamoutsos

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.